I samarbete med superfruit

Frukost är mitt personliga favoritmål

Frukost kan se ut på många sätt…. Jag är ganska enformig, och äter oftast kokt ägg, och kaffe. Eller gröt, med proteinpulver , bär, och mandelmjölk 😍 Beroende på om jag har tränat eller om jag ska träna osv….. OM Det Inte är hotellfrukost då går jag bananas😍🤤 🍳 🥑🥞🥖🍞☕️🍋🍓🍍🍌🥝🍊
.
.
.
En av dom vanligare frågorna jag får som onlien-coach är: -kan man träna på fastande mage??

Det beror såklart på VAD du ska träna. För många som tränar tiiidigt så skulle det vara opraktisk att gå upp innan gryningen för att hinna äta innan tex….

Ska du köra en tävling, ett lopp eller liknande. Då hoppas jag att man har koll på intaget både inför /under och efter 😅.

Men generellt. Kroppen hinner inte bryta ner, och ta upp och använda särskilt mycket av energin om du äter precis innan du skall träna på morgonen ☺️ Så ur den aspekten nej, det behöver du inte…. Men däremot så bör man full på direkt efter träningen. Jag Sveper då en proteinshake innan jag cyklar hem och äter frukost. ( OM jag inte har frukost med mig, då slänger jag ner proteinet i gröten tex ) .

Men sen handlar det ju mycket om HUR man mår av att träna på t.o.m. mage gentemot att äta innan… Vissa mår ju tex illa , eller känner en hunger som kan störa under träningen 😅. Så detta är alltså individuellt…. Hitta det sätt som funkar för DIG. Testa dig fram… väg för/nackdelar osv☺️ Mycket handlar om att vara ”detektiv” över sig själv och sin egen kropp 💪🏻 Hitta en hållbara balsam som fungera för just dig…….


På bilden ser ni både protein och Mandelsmör 🤤 .

Just nu kör jag en kampanj tillsamman med vännerna på Superfruit där du får 20% med hela sortimentet med koden martens20 💖

Passa på att fyll på med vitaminer, jordnötssmör, chiafrön, och allt annat gott 😍

In och kika HÄR 👈🏻

Posted in: Uncategorized
Kommentarer (2)

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *