PW, grönska, panikångest.

A17AD578-A6F3-4D9A-A97E-9C2EF89B3488

Vacker natur!

Det för ro för både kopp och själ.

Jonas var på gigg med Basic igår. Dom spelade i Märsta som är en förort norr om stan. Där jag jobbade på SATS.

Jag var hemma nästan hela dagen, åkte in för ett möte på Grand Hotel. Supermysig afternoon tea med underbar utsikt. (Bilder kommer sen)

Efter det åkte jag hem till Kin för en kaffedejt. Alban är också iväg och spelar nånstans. Så vi brukar passa på dom gångerna vi inte hinner ses i veckorna 😃

Sen åkte jag hem till det här. Vi bor i Täby. Eller rättare sagt Hägernäs. 15 min utanför stan (om det ej är rusningstrafik ) med naturen och vattnet precis utanför dörren….

  Så nu när min kropp äntligen svarar på det jag gör, vad det gäller träning. Så försöker jag verkligen att hitta en balans mellan styrketräning och motion. Att vara utomhus är SÅ viktigt för mig. I alla år på Mys Blommor så mötte jag årstiderna utomhus. Det gav mig ett inre lugn.

Nu har det regnat till och från i veckan, så nu börjar det bli grönt😃

-kolla så fiiiint! 

E39E9F66-7EE7-49C5-91DB-E4986CE43D47 B54520C1-9054-465D-9165-F2E7288FFDE0 2CB1DB36-0E6E-4E0B-AD98-90898E721206 EFFC830D-C7B1-4D7B-B4BD-76141A44D654 DCF42EEB-F85B-45D4-9875-92AA2AB89C71 90CE29C7-A7A7-4952-BB8A-00A791984435 EDAD9F15-C6BD-4BDF-8219-6C8F8860B78A

Jag brukar avsluta med en stund på ”min” bänk. OM det inte är något folk där… för jag är väldigt folkskygg när jag kör PW. Så jag har några mysiga ställen till där jag kan ladda om, stanna upp, reflektera och hitta energi.

C3C13FCA-FFF6-43AC-9F25-5BE45D97150A

Varför det är så otroligt viktigt för mig att hitta en balans är just för min utmattningsdepression. När jag i början blev lite desperat när kroppen slutade svara, jag tränade hårt (jobbade ju även på gymmet) men det spelade ingen roll vad jag gjorde. Det funkade inte! Vikter jag tidigare tagit fungerade inte längre. Kroppen orkade inte.

Jag kommer i veckan skriva ett eget inlägg kring detta. Just hur kroppen kan fungera vid stress/ångest/utmattning. Men det tar vi då.

Varför jag försöker hitta en balans är för att jag undviker att stressa min kropp… det får ta sin tid. När jag tex kör högintensiv träning, och pulsen verkligen går upp. Då bryter jag ner mig själv.

 Min egen kropp förstår inte skillnaden på en panikångestattack och när pulsen rusar vid träning, så får jag panik. Jag får en olustig känsla och som mynnar ut en panikattack.

Det tog en tid att komma fram till. Lång tid.

Men nu förstår jag kroppen bättre. Nu går det också lite bättre….  Jag varvar därför min träning och ligger inte på max ännu.

-super viktigt för mig! 🙏🏻☺️

Sen kan jag absolut gå en  långpromenad i raskt tempo, på upp till 1.5 h. Jag är trött efteråt, men jag har hållet pulsen på en nivå där jag känner mig tillfreds….  jag kör styrketräning och utmanar mig själv, men utan att pusha till max. Där hjälper min PT och vän Staffan mig 🙏🏻

Nu ska jag packa, förbereda inför Ölands veckan och tvätta! En lugn söndag hemma med andra ord!  Kram på dig!

/My Martens 

 

Posted in: Allmänt
Kommentarer (2)

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *