bild-4398

Foto: Linda Brolin outfit: Gavelo

Godmorgon!

Hoppas att du sovit gott!

Missa inte FÖRRA inlägget där jag tipsar om min väninnas radhus som ligger ute till försäljning! Även om du inte själv ska flytta så kan du hitta lite inredningsinspiration.

Nu till utmaningen. KOM IFORM MED MIG!

Idag kunde jag lämna Lilleman i skolan efter vabb några dagar. Han var SÅ glad! Men vi var båda trötta när klockan ringde… Sen tog jag en lång skön PW, körde mina squats och byggde på med utfallssteg. Nu ska det bränna i rumpan! hehe! Just nu dricker jag mitt citronvatten. Strax ska jag åka på ett spännande möte, med en nyfunnen relation. 

Här kommer några av mina generella hälsotips: 

 

Lägg ner tid!

– Tiden är det vi alla har lika mycket av. Vi väljer själva hur vi ska disponera den. PRIORITERA in din träning och vardagsmotion. Det kanske låter hårt, men man måste bestämma sig för att lägga tid på sig själv och sitt välmående. -Viktigt! ( lycklig mamma/fru Lyckliga barn/man) 

Inkludera barnen!
– 
Inkludera gärna barnen. Många gym har barnpassning till exempel, Ludvig älskar “mini-SATS” tex. När jag dricker en proteinshake dricker Ludvig en god smoothie på bär och banan.

Skit i det dåliga samvetet!
Dåligt samvete? Äsch, skippa det!
– 
Skit i det dåliga samvetet som gnager för att du lägger tid på dig själv. Om du prioriterar dig själv blir du en gladare person, lyckliggör och starkare mamma tex.

Träna!
-Jag tränar för att MÅ bra OCH för att se bra ut…. Jag skämma inte för att säga det! Men också för att kunna äta och unna mig ibland. 
Jag går lätt upp i vikt om jag inte rör mig, jag får ständigt tänka på vad jag stoppar i mig och hur mycket jag rör på mig. Men det viktigaste är att äta regelbundet och minska sockret. Svältdieter går bort. En och annan pizza slinker absolut ned, jag tycke inte om förbud! 

Värna om balansen!
– 
God hälsa är en grundstabilitet. Jag vill ha en sund balans mellan kost och träning, där vardagsmotionen anpassas efter ens förutsättningar. Jag är en livsnjutare så det måste få finnas utrymme för gott ibland =) Men sömn, egentid, lugna stunder i naturen och sådant som gör mig lycklig.

-kör hårt, tro på dig själv, du FÖRTJÄNAR att må bra… inifrån och ut!

Kram Kram

/ My Martens 

_MG_0326 kopia

.

Kommentarer (15)
  • Maria

    Är så sjukt nöjd över mig själv som lät mig följa med på din hälso resa du är grym på att peppa en har sagt det förut men jag menar det verkligen ..Jag dricker mitt citronvatten varje morgon och gör mina Pw:n och squats ..Idag har jag t.o.m för första gången på väldigt länge tagit mig en jogging runda dock bara 20 min men inte ett enda stopp så jag är så stolt över mig själv 😊 Så spännande för er med flytt och nya mål i livet ❤

    • My

      Wow! Men så glad jag blir när jag läser det du skriver 🙏🏻🙏🏻☺️❤️❤️❤️ Grymt jobbat! Vi fortsätter, inspo, pepp och lite tips och råd ☺️ Kram

  • Sara

    Skönt att höra att ni är piggare 😀 ha en mysig helg. Kram Sara 💕

  • Maria

    Har kollat din väninnas radhus på Lidingö. 8.5 milj. för ett radhus ! Absolut inte prisvärt .

  • Nn

    Hej
    När du börjar du jobba som mäklare hos Erik Olsson??

    • My

      När utbildningen är klar =) om kanske 15 månader ca… Beroende på tentor, och hur lån tid det sedan tar att få licensen. För en vän/kollega till mig så tog det nämligen 8 veckor att få den, efter att utbildningen var klar och godkänd =)

  • Tina

    Ska bara läka i min bröstmuskel för 3.e gången……Gång 1, tog i för mycket på gym. Gång 2 inte läkt från gång 1.
    Gång 3 skulle fånga upp min gamla mormor som höll på att falla baklänges, ja då “revs” den upp igen och mycket värre denna gång.
    Fasiken vad jag är trött på denna bröstmuskeln. Lång läktid kan jag tro.

    Kram

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *