2665EE91-0DF9-4DEF-A3B0-CFD215111EAD

Godmorgon!

Här står jag…. blickar ut över havet. Njuter av solens varma strålar. Lyssnar på vågorna. Jag mår verkligen bra ❤️ 🙏🏻

Jag försöker Andas. Andas medvetet. Mitt personliga syfte med denna resan är att bli ”kompis” med yogan. Jag har sååå svårt att varva mer. Att komma till ro. Jag ”glömmer bort” att andas. Jag försöker dagligen att påminna mig om medveten andning. Att andas rätt.

Karin är en god vän och kollega. Karin håller i yoga klasserna. Karin är varm och gör det enklare för mig att komma in i det…. 🙏🏻

(-Karin du är bäst! TACK❤️) 

4B39BE19-1AC2-44D0-B261-7E95496CCCCB

Jag hänger med så gott jag kan. Jag tillåter mig att vara nybörjare med allt vad det innebär ☺️

Jag känner mig stel, osäker, får tjuvkika på Karin flera gånger för fatta hur jag ska göra 🤣

Men jag gör det. Jag vilar i att det är okay att jag inte når hela vägen fram till mina fötter i vissa lägen. 

 Men jag har också hittat vissa positioner som jag till och med lärt mig att tycka om☺️

Medan andra positioner får min kropp att protestera, och där jag får ansträngas mig för att inte ge upp  ☺️

I vissa yinyoga positioner ska man lugga stilla i upp till 5 min…. –Dra mig baklänges så svårt!  Men jag börjar nog ändå tycka om det lite grann… Jag lär mig HUR mycket som helst just nu. Väldigt kul!

Jag VET och känner att detta är bra för mig. För både kropp och knopp! 🙏🏻 Träningen är min medecin mot ångesten.

Yogan behöver jag av flera anledningar… För att få min återhämtning. För att hålla balansen. Men också för att kunna maximera min träning och rörlighet 💫 Yogan ger ju en enorm kroppskontroll … även om jag inte har den än, så motiverar det mig😉

 Några bilder från utsikten där jag satte mig och skrev detta… :

EC9EFEC1-270C-47B7-BDA6-901C72C65723 BF67A42F-4298-4A53-AA63-6347B4C9EB0C 8735A42D-C3F3-4F2B-A5A5-AADD430ACC39 B00CB14B-4160-45FA-8AAF-2E844AEC30A2

Ganska vackert va?

Jag tränar för min skull. För att det får mig att må bra……. 🙏🏻❤️ -Gör du?

Den där ångesten som jag levt med i flera år den höll på att äta upp mig. Även om jag lärt mig, och trånat mig på att möta panikattacker, och att hantera ångesten när den moler som mest. Så sänkte det min livskvalitet för mycket. Jag behövde hitta MIN medicin. Något som funkar för mig. Det har jag gjort nu. I träningen.

Min kropp mår bra av det. Jag minskar stresshormonerna, dämpar ångesten och har blivit både piggare ofta starkare.

SJÄLVKLART kan man inte resa sig från en utmattningsdepression och ge sig in i gymvärlden och tro att det löser sig. När jag var som sjukast så kunde jag inte ta in någonting… jag kunde knappt gå ur sängen eller ta mig till toaletten….

Så resan tillbaka har tagit tid. Små, små framsteg.

681A4BF9-E276-4472-B892-BE53AB4E1FA3

MEN, nu några år senare så har jag landat! Landat i en balans som fungerar för mig☺️❤️ Styrketräning är min grej! Varvat med crossfit! (Där jag är nybörjare, och just nu nöter teknik och lär mig grunderna 😝)

MEN… Nu ska yogan få komma in i mitt liv också. Nu ska jag verkligen ge den en ärlig chans! För jag tror att kombin kommer bli magisk 💫🙌🏻

Jag vet inte hur du funkar! Men jag vet hur jag funkar! Från den dagen jag började fokusera på mig själv istället för att jämföra mig med ”alla andra”  så har allting blivit såååå mycket bättre.

Jag ställde mig några konkreta frågor:

-Varför tränar jag? För vems skull tränar jag? Hur får träningen mig att må? 

Dessa tre svaren ger mig en stark motivation och ett driv till att förutsätta!

Jag tränar för MIN skull, för att JAG vill och för att det får mig att må SÅ bra🙏🏻🌟

43C3B585-240A-4BF0-BAB8-D78BC90FEBAE 3E71BDA7-FF9A-46F4-BF88-93F5244B3CD3

-Kanske några frågor du också borde ställa dig själv?  🤗

Nu är det dags för yoga igen… 🙏🏻

Glöm inte att ta hand om dig själv! Att vara ”ego” och prioritera sig själv och sin hälsa är att vara ego på ett positivt sätt…. Glöm inte det!

Kram kram

/My Martens 

 

Posted in: Allmänt
Kommentarer (4)
  • Laijna

    Brukar du meditera? Nån som har bra tips på hur man gör? Jag försöker meditera men hittar liksom inte “the flow”. Känner mig bara okoncentrerad och sitter och tänker på massor med grejer. Syftet är väl att kunna koppla bort alla tankar och bara fokusera på andningen typ. Men hur gör man det? Hur tappar man känslan av “vad tråkigt detta är, längtar tills det är slut”? Vill hamna i det tillståndet som andra beskriver, där man bara är, där man tappar tid och rum och kan känna sig ett med universum typ. Nirvana kanske det kallas. Lyckas du meditera My?

    • LenaM

      Prova att meditera med ledd meditation och då någon kortare. Finns massor på Youtube. Det viktigaste är att om tankarna fladdrar iväg, observera och se dom men låt dom passera. Det går lättare och lättare ju mer man provar. Lycka till 🙂

  • Malin

    Hej My
    Längesen jag skrev , undrar vart din studio kommer ligga ?
    Kram Malin

  • Lars Karlsson

    Ja My det är lite roligt men jag tror att du äntligen har hittat hem.
    Jag vet hur svårt det är med yoga och neditation.
    Det är något som jag inte fixar.
    Men jag har hittat min egen lösning och har lite andra förmågor som jag använder.
    Det gäller bara att våga och lita på sig själv. Stänga ute alla experter som vet hur man ska göra.
    Njut nu av det du får uppleva.
    Kram L

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *