kom ifrom med mig =) Dag fyra!

120118-MyMartens-DSC00836-143519

Hej fina!

Dag fyra i min utmaning! Av alla som är med har jag förstått att det är väldigt olika utgångslägen. Vissa är redan igång och lägger helt enkelt i en växel till. Andra har inte varit aktiva eller träna på år! Det härliga är att du bara ska utg¨ifrån dig själv och dina förutsättningar där du står idag. 

För vissa av er är det en rivstart och en utmaning att ta sig ut på en PW varje dag.  För andra super enkelt, och ni väntar med spänning på nya större utmaningar! Lugn det kommer. Oavstet vara DU ligger i din egen träning eller om du är helt ny. Du kommer kunna hänga på ändå. Är det för lätt, öka lägg på vikter osv.. är det för tungt, gör samma sak utan vikter osv.

Men innan vi sätter igång med träningsprogram och övningar så vill jag få in rutiner. Lite tankar om kost och helt enkelt mjukstarta! Idag är det söndag. Som jag skrev i mitt förra inlägg, jag tog sovmorgon idag IGEN. UNDERBART! Jag vill både bygga upp styrka, rörlighet och kondition. PLUS att jag vill gå ner dom kilo jag gått upp. Då är sömnen jätte viktig. Jag ska köra till öland nästa vecka. Då vet jag att det kommer att bli nästan en hel dag i bil. Det får bli min ”vill dag”.

Du får också såklart välja din ”vilo dag”. Men även på min vilodag kommer jag att köra en PW! Det tycker jag att du också bör göra. Man behöver inte vila från en PW i friska luften!

Innan min roadtripp för att jag tycker att det är skönt och behöver det innan jag ska sitta i bilen i så många timmar. Idag gick jag sådär tokigt långt. jag kör utan pulsklocka och utan den där apen som visar hur långt jag gått. Jag bara går. Utforskar Täby och hägerns områdena. Går och går.. Idag blev det nästan tå timmar till. Det är långtifrån vara dag som jag har varken ork eller tid för det. men både idag och igår hade jag det. Så jag körde på. Jag rensar verkligen mina tankar då. Just nu grubblar jag mycket och behöver då denna tiden.

Det var inte många kommentarer jag fick gällande kosten igår Så ni kanske helt enkelt inte vill att vi går in närmare på det???? Svårt att veta när du inte skriver. Hur som.

JAG kör på sockerfritt. Jag är den där personen som inte kan ha en massa frestelser hemma då. Så på min to-do-list står det att rensa skafferiet hemma hos Jonas. Men eftersom att jag åker till öland i veckan så kanske jag rensar där istället.  Hur fungerar du? OM du inte kan utsätta dig för frestelser, ut med skräpet då!

Nästa steg just nu är att du ser till att hålla vid din dagliga runtin med citronvatten och din PW, tempo är super viktigt glöm inte det! Öka gärna avståndet och se till att utan dig själv med nya vägar och längre sträckor. Sockerfritt kör jag, och för bästa resultat så rekommenderar jag även dig att köra det!

-Bort med sockret! 

Imorgon börjar vi göra squats. Precis som på bilden ovan från stående läge ner till detta. Jag är stel och kommer börja mjuka upp mig själv för att komma ännu djupare ner. Men från och med imorgon så börjar vi med 3×15 squats. Du gör alltså 15 squats, helt utan vikter med din egna kroppsvik och vilar. Sen gör du detta tre gånger. GRYMT för rumpan!  Detta i samband med din PW okay? Det kommer inte att ta säkrsilt lång tid och är en bra ben/rump lövning att börja med.

-Är du med?

Kram / My Martens 

Kommentarer (8)
  • Anna

    Jajjemän, Jag är med. ?

  • Anna

    Jajjemän, Jag är med. 🙂

  • Carita

    Åh hjälp?? 3×15????haha jag kommer ju att vara medvetslös eft en sådan träning haha
    Kämpa på????☺️

  • Carita

    Åh hjälp😳😱 3×15????haha jag kommer ju att vara medvetslös eft en sådan träning haha

    Kämpa på💪🏼👍🏼☺️

  • Malin

    Hej My !
    Du är verkligen en inspiration, jag tar mina dagliga promenader och imorse drack jag min första citron vatten.
    Skulle vara roligt att se vd du äter om dagarna. Allt från frukost till lunch.

  • Malin

    Hej My !
    Du är verkligen en inspiration, jag tar mina dagliga promenader och imorse drack jag min första citron vatten.
    Skulle vara roligt att se vd du äter om dagarna. Allt från frukost till lunch.

  • Anna-Louise

    Hej❤️ Jag är me.. ville gärna ha kostinlägg oxå men vet inte vad jag ska fråga.. jag är duktig på vad bra mat och allt sånt. Men hur ska man göra när man vill småäta typ heeela tiden. På jobbet går det bra att hålla sig MEN när man kommer hem. Behöver inte va godis eller sötsaker jag bara vill småsnaska hela tiden.. riskakor, smörgås, frukt.. det kan vara vad som helst. Sen kan jag nästan tänka på mat heela tiden. När jag äter frukost börjar jag tänka på nästa mål mat. Kör du helt sockerfritt? Ingen fridag i veckan eller nåt sånt? Hur gör du när suger kommer? Är det okej att ha mjölk i kaffet ? Jag kan inte dricka kaffe annars .
    Kram/A

  • Anna-Louise

    Hej❤️ Jag är me.. ville gärna ha kostinlägg oxå men vet inte vad jag ska fråga.. jag är duktig på vad bra mat och allt sånt. Men hur ska man göra när man vill småäta typ heeela tiden. På jobbet går det bra att hålla sig MEN när man kommer hem. Behöver inte va godis eller sötsaker jag bara vill småsnaska hela tiden.. riskakor, smörgås, frukt.. det kan vara vad som helst. Sen kan jag nästan tänka på mat heela tiden. När jag äter frukost börjar jag tänka på nästa mål mat. Kör du helt sockerfritt? Ingen fridag i veckan eller nåt sånt? Hur gör du när suger kommer? Är det okej att ha mjölk i kaffet ? Jag kan inte dricka kaffe annars .
    Kram/A

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.