IMG_6080

 

✨I SAMARBETE MED SKIP NUTRITION 

Gurkmeja och ingefära är kryddor som använts sedan urminnestider såväl i matlagning som hälsofrämjande☺️

Jag ÄLSKAR INGEFÄRA! I alla former, som du kanske redan vet 😉

Gurkmejan är en av de mest spännande örter som finns. Gurkmeja innehåller curcumin som det finns över 7000 publicerade vetenskapliga artiklar om.

Gurkmeja härstammar från Sydostasien, har använts länge och är mycket uppskattad inom traditionell Ayurvedisk medicin….

Själva Ingefäran bidrar till normal matsmältning och mag-tarmfunktion.

 Många vet att både gurkmeja och ingefära är “bra” grejer. Att det är nyttigt…

-Men vet du egentligen varför?😃

Jag själv har fördjupat mig i ämnet med hjälp av mitt team på Skip Nutrition  och mina egna personliga erfarenheter😃

Gurkmeja…
* minskar inflammationen på cellulär nivå.
* stärker och förbättrar matsmältningen.
* stödjer hälsosam leverfunktion och detox.

Ingefära bidrar till normal matsmältning och mag-tarmfunktion.

Ingefära:

–        Minskar gasbildning och svullen mage

–        Så fort du börjar känna dig sjuk – proppa i dig ingefära! Ingefäran förhindrar och lindrar förkylning och innehåller massa antioxidanter och den verkar anti-inflammatoriskt.

–        Ingefära ökar matsmältningen! Enligt en studie från Columbia University förbränner du 43 fler kalorier om du tillsätter en tesked ingefära i frukostjuicen.

–        Ingefära är bra för matsmältningen.

–        Lugnar en orolig vad många kallar “stress” mage.

–        Ingefära har i århundraden används för att reducera och behandla inflammationer.

–        Att tugga rå ingefära, dricka ingefärste eller äta ingefärsgodis är en vanlig huskur vid illamående. Eftersom rå ingefära inte tilltalar alla (MIG) är det enklare med en kapsel.

Gurkmeja+Ingefära = SANT❤️

IMG_6081

Du kan beställa dom HÄR  

Kramis🍁😘

/ My Martens 

Posted in: Allmänt
Kommentarer (6)
  • Lena

    Jag går inte på sånt där. Tycker inte man ska pilla i sig så mkt som inte är medicinskt utprovat.

  • Ann-Charlotte

    Är det inte dags för mamma vecka? Saknar bilder på fina Ludvig. 😊
    Måste vara superstressigt att få ihop allt.
    Lycka till👍

  • Mickandialog

    Synd att du inte gillar ingefära. Det brukar jag riva rikligt på olika rätter, typ tre gånger i veckan. På kyckling i synnerhet med rosmarin till. Kör även. Med pepparrot. Gurkmeja i vitkålssallad som jag äter dagligen. Vitlök.
    Det är ju så gott och smakrikt. Har varit sjuk senaste året, men jag har fan inte varit förkyld en enda gång.

    Bra att det finns dessa kapslar, för de som inte gillar smaken. Eller kanske har taight om tiden.
    Sedan är juvitlökskaåslarna som du nämnt tidigare perfekt, med hänseende till lukten. Just nu är jag mest hemma för rekreation. Så det kan kvitta. Det är himla gott, men flabben luktar, hmr. . Men jag blev inspirerad att köpa, senare.
    Kramis

  • Lars Karlsson.

    En shott med ingefära gurkmeja och äppeljuce varje dag är gott och gör susen.
    Kram L

  • SoL

    Det är bättre att göra egen ingefärsshot på ekologiska råvaror. Man kan även lägga till färsk gurkmeja. Billigare och mer effektivt. Alla dessa “hälsokostpreparat” som växer som svampar i jorden…jag tror inte på hälften av dom. Vill man ha höga doser av antioxidanter kan man använda sig av chaga, något man använt i bla Sibirien i många tusen år. Från naturen, helt utan omvägar via en massa fabriker och annat som gör att det kostar en halv förmögenhet.

  • Tina

    Vågar inte prova något, har försökt med hälsokost för mina taskiga leder, men jisses va dålig i magen jag blir. Kramper och …….ja du förstår nog.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *