OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Morgonworkout done!

Hej fina!

Nu är det dags för mig att lägga i en växel till. Matlådor, kostschema och träningsschema 🥕🍍🍌🍏

Jag har fullt upp med att fånihop vardagsousslet som småbarnsmamma, företagare och PT. Därför  MÅSTE jag schemalägga in både träningen och maten. När jag har fullspäckat schema så slarvar jag jätte mycket. Kosten blir lidande är långt ifrån så regelbunden som jag vill att den ska vara…. 😝😏😤

IMG_3579

Tiden räcker inte till med andra ord, ingen bra planering, från min sida. Jag behöver strukturera upp!

Lilleman har och kommer alltid att komma i första hand. En oskriven regel!👊🏻❤

Men min egen träning prioriteras lååååångt efter mina jobb. 

Nu behöver jag träningen mer än någonsin. Jag står inför en intensiv vår med både prövningar och förändringar.

Träningen är min terapi. Både fysiskt och psykiskt. Många känslor efter fredagen. Det blev droppen som fick mina känslor att rinna över. Jag har mycket frustration, sorg och rädsla att få ut. Det får jag ut genom träningen. Känslorna försvinner inte. Även om det inte tar bort det, så blir det mycket mycket bättre! 

Träningen har hjälpt mig genom många livskriser. Separationen från Ludvigs pappa. Konkursen. Panikångest. Sorgarbete efter dödsfall .

När det varit väldigt stressiga perioder så har träningen varit mitt sätt att ”koppla bort” hjärnan en stund och fylla på med energi.

Fokus på välmående 💚

MEN, när jag skriver att jag ska lägga i en växel till så handlar det inte om att träna hårdare, oftare och lyfta tyngre! Tvärt om!!!

Det handlar om att ge mig själv tiden,  planera, strukturera upp och prioritera bort ALLT än just Lillemam och min egen hälsa ❤🙏🏻

Fokus ligger på att stressa mindre. Planera både mat och handling.Ge mig själv tiden att schemalägga träningen av både mig själv och mina kunder. 

{ OM jag inte har färdiga matlådor så slarvar jag som sjutton! Då äter jag ingenting på dagen, väntat föööör länge och äter massor på kvällen. Skräpmat dessutom. Effekten blir då ojämnt blodsocker, huvudvärk, trötthet och förbaskat försämrad ämnesomsättning }

Därför planerar jag kosten strikt just nu!

Precis som Skalman 🐢 Ställer jag alarm för att inte glömma bort. Jag kommer dessutom sätta sömn gränser. Jag kommer gå och lägga mig SENAST 22:30 (tidigt för att vara jag) och lägga bort mobilen en bra stund innan…

En sammanfattning alltså. Fokus på mycket ren och energirik mat.

Ett kostschema, med regelbundna måltider som jag tagit fram till mig själv. Ingen diet. Ingen svält! Schemalagd träning. Fokus på MYCKET sömn, återhämtning och vila. Öva på att säga nej. Säga nej till event, små-jobb och andra sido projekt.

Jag behöver få ta hand om mig själv ett tag ❤

Sänka kraven och prestationsångesten. Ge mig själv den investeringen att fokusera på att må bra… Nu på morgonen så gav jag både mig själv och Lilleman sovmorgon. DET är lyx för mig ✨👌🏻

IMG_3577

Min lilla skatt, finns ingenting som betyder så mycket som han ❤

Kram /My Martens

PS: jag kommer varva inomhusträning med utomhusträning. För att fylla på med mer energi! 🥝

Kommentarer (9)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.