Tidig morgon från Arlanda!
Jag var på bra humör, fram till vi kom hit!
J*vla SAS rent ut sagt! Jag är så arg att jag kokar inombords! Det ryker ur öronen på mig!
Jag har FULL förståelse för att problem kan uppstå, föreningar, ombokningar och annat! Det hör till!
Men att från en dag till en annan ta bort möjligheten att boka UM. (Ensam åkande barn) från sajten.
DET blev en överraskning för några dagars sedan. För att göra en LÅNG historia kort så visar det sig att SAS egna personal inte vet varför denna tjänst plötsligt försvunnit.(!?!)
En fantastisk kvinna hjälpte mig via telefonen igår, (nr 5 av sex samtal)
hon var omtänksam, och väldigt mån om att hjälpa till. Hon kom fram till att man kunde boka via den Norska sidan, för denna sajt inte är omgjord ännu. (??? ?) hon hjälpte mig att boka via telefonen.
(TACK underbara du ???)
Men när vi kom hit imorse så fanns dessvärre inte biljetten eller efter 30 min tjafs så kunde man hitta den, men den saknade UM-nr.
Vi blev slussade mellan olika ställen, fick stå i kl om och om igen, TROTs tidsbristen! Vi gick från god marginal där jag planerat en frukost i lugn och till kaotisk stress!
otrevlig personal som inte på något vis kunde anpassa sig efter situationen då vi började få ont om tid och Lilleman dessutom smarta ska skulle flyga själv! Som mamma blor jag rosenrasande när man har en otrevlig ton inför Lilleman precis innan avgång! Inte okay!!??
Han blev också stressad och nervös av SAS oprofessionell beteende!?
Svaret från dom på plats här på Arlanda är att ringa supporten. När jag ringer Supporten så frågade dom mig om jag har möjlighet att åka till Arlanda och boka upp kommande biljetter på plats.
Du förstår kanske min frustration, jag har med andra ord hamnat i ”landet ingenstans” mitt emellan stolarna!
Nu slutade detta väl, TACK och lov! Lilleman sitter nu på planet. Vi han sitta i 10 min och varva ner vid gaten med en liten frukost. Han fick en crossante att ta med sig på planet,då vi inte han äta upp. Hur jag ska göra mes kommande biljetter och bokningar. Det har jag ingen aning om. Jag ska åka till gymmet nu. Kunder hela dagen, sen får jag väl köra ut hit en morgon och förälska få någon ordning på det.
HUR kan man ha tjänsten ”Ensam åkande barn” men göra den ombokningskningsbar!?!
Usch vilket negativt inlägg! Men jag ör uppriktigt sagt så förbannad att jag bokar inombords! Det var sååååääå fruktansvärt dåligt beteende här ute på Arlanda. Under all kritik! Jag kan ta det… Men man beter sig för bövelen inte så framför stt litet barn som bär en skylt, UM!!! Grrrrrr!
/En frustrerad och ledsen mamma!!!!
Stackare,ingen bra början på veckan. Jag har också blandad erfarenhet av SAS, flyger varje månad till Spanien. Bemötandet idag går inte att jämföra med,hur det var på Jan Carlssons tid, när han skickade all personal på charmkurser. Då var det oerhört proffesionellt. Håller med dig om att en god ton är att förvänta sig när man jobbar i ett service yrke. Hoppas SAS hör av sig och ger dig någon kompensation, det hade varit proffsigt. Trevlig vecka?
Fan vad irriterande!
Extra dålig stil med taskigt bemötande framför barn ?
Skönt att det ordnade sig i alla fall.
Fy för otrevlig personal. Ska alltid uppträda vänligt när man har att göra med människor tycker jag ?
Gå in på närmaste resebyrå så hjälper dom till!
Innebär det att han nu måste flyga ensam?
Lilla killen! Inte okay! Jag kan förstå att du var rosen-rasande, det skulle jag också blivit! Allt cred till dig, och hoppas Lilleman kom fram väl, och att du är mår bra;) kram
SAS är ett riktigt skitbolag. Har en anhörig som skulle flyga inrikes med dem, problemet var bara att helt plötsligt påstod SAS att piloten som skulle köra kärran inte hade kommit, och någon ersättare hade de inte!!!! Påföljden blev att passagerarna fick sitta och vänta 12 timmar!!!!!! på nästa avgång!! Utan ersättning!! Med ytterligare påföljd att det blev försening till jobbet!! Vederbörande fick ta ut semester den dagen istället, vem som helst kan förstå vad den flygresan kostade i både tid och pengar. Arrogant bemötande var det från SAS då också. Bestämde att vi aldrig mera skulle flyga SAS och det blev det inte mera heller. Är inte ett dugg förvånad över deras dåliga bemötande.
Hej My och tack för en härlig blogg!
En fråga- vad är cardio? Går man på löpband med tung lutning och vilken hastighet ska man ha, gör man ngt mer? Ulrika
Hej jag vet inte vilken destination din son flög men mitt tips bästa att flyga UM är BRA flyg eller norwegian bra flyger UM för 750 one Way ovadsett tid eller dag. Och dom priserna kommer aldrig Sas i närheten av..
Ha det gott på dig