Hej! Såhär såg gårdagen middag efter andra passet 🤤

Jag skrev det i vissa av mina kommentarer igår. Det behöver inte vara tråkigt att äta ”nyttigt”. Ät ”cleant” , minimera salt, uteslut socker…. ät lagom stora portioner och ät BRA energi källor.

Några alternativ:

Kolhydrater tex potatis och ris. Protein: kyckling, torsk, nötfärs, kycklingfärs och vego-protein. Fyll ut med grönsaker ( för er som gillar det 😂) Drick mycket vatten, och försökt att variera din kost .

Vill egentligen bara kika in och säga TACK till er alla som kommentar och skriver på förra inlägget 🙏🏻 Ni är FANTASTISKA❤️


MEN, vill understryka några saker… Det är långt ifrån bara mina extra kilon som spelar någon roll. Jag tränar för att MÅ bra, för att jag tycker att det är KUL. Att man blir tight och får en positiv effekt på utsidan är ju en väldigt trevlig bonus 😉.


Men…. Skämt åsido…. att träning är bra. Det vet vi. För min del så handlar det om flera saker, min ångest minskar, mitt stresspåslag minskar, jag sover bättre… Jag presterar bättre generellt. Både privat som mamma ❤️ Men också som företagare…… Ja. Nu blev det långt igen 😅😂Men ville summera det hela och säga TACK!!!!! Erat stöd betyder JÄTTE mycket ❤️

Såhär startar jag varje morgon vid poolen. Efter en skön PW i backig terräng med galet bra musik!

Sen blir det kaffe i solen, och sedan online coachning i skuggan en stund ☺️

Träningen är BRUTALT kul just nu! Alla som älskar träning borde åka hit!!! Så fort jag får möjlighet att ta med ett gäng hit, så öppnar jag bokningar för det! 💪🏻

– Vågar du följa med?

Nu ska vi strax köra ett TRX – pass med Mike. Sedan sa vi alla åka och bada och köra paddleboard och hoppa från klippor!

Jag KANSKE vågar hoppa från 12 meters klippan i år 😅 men bara kanske…. 🙈 – Vi hörs sen!

Kram kram

/ My Martens

Posted in: Uncategorized
Kommentarer (9)
  • Terese

    Hur tänker du ang sötningsmedel? Räknar du det som clean/sockerfritt?

  • A

    Men jösses vilka förlegade råd du ger om kost. 😂 Läs gärna på om salt och mättat fett, innan du fortsätter att ge sådana gamla kostråd. I synnerhet om “magert kött”.

    • My Martens

      Men A. Jag ger generella råd till människor som varken har utbildning, kunskap eller erfarenhet.

      Om du vill anlita mig som kostrådgivare, så varsågod.

      Att rekommendera generellt att äta ”magert kött” som tex kyckling, torsk och nötfärs får vara hur oldschool som helst.

      Det är några riktigt bra proteinkällor som man kan få in i sin vardag bland nyttjare vanor….

      Vi får ofta i oss mycket, mycket mer salt än dagsbehov .

      Bra kolhydrater är både potatis och ris tex.

      Ta din ”pekpinne” och kör upp i r***n istället 🤣

  • Birgith

    A. Vore intressant om du själv vill delge lite mer utförligt vad du anser vara en bra kost. Ställer frågan helt seriöst. Själv undviker jag i största möjliga mån “skräpmat”, feta såser, godis därför att det helt enkelt inte tilltalar mig i öht. En liten chokladbit så är jag nöjd. Övrigt så äter jag LITE av allt, behöver aldrig tänka att jag behöver avstå från vissa saker. Antar att jag hittat en bra balans. Har hållit exakt samma vikt i decennier.

  • Ulrika

    Alltså jag är van att alla tränar från sina förutsättningar och egna förmåga. Får intrycket att detta är något för superduper tränade människor. Behöver nog mer info om en sådan här resa i så fall. Kämpa på My🤩☀️

  • Charlotte

    A- tycker att my ger en sund och enkel mathållning. Inte en massa tillkrånglade mat historier för att behålla sin vikt och må bra. Sen att de flesta vet detta och du skriver ”förlegade” är inte att det är sämre. Skönt med ”förlegat” 😉

  • St

    A tycker att Mys kostråd är förlegade.
    Jag som nog är dubbelt så gammal ( och mer) än de flesta här och större delen av mitt liv ”bantat” med en jävla massa olika metoder och sista delen av mitt liv ( över 20 år nu ) varit sjuk i en kronisk tarmsjukdom ( samt mycket mer fel än det) och testat igenom ( med läkare, dietister och vetenskap) tycker allt att Mys kostråd är helt okey.
    Vi behöver faktiskt lite av allt i rätta mängder och man får absolut inte glömma kolhydrater.
    Sen vad man kan eller inte kan äta för att inte gå upp i vikt det är ganska individuellt.
    Viktigast är att ta bort det söta och alltför feta samt framförallt att röra på sig.
    Har man turen att kunna må bra och hålla vikten oavsett vad man äter, ja, då kan man fortsätta med det.
    Om vi nu pratar viktminskning så är det jätteviktigt att det man äter ÄR gott och SER tilltalande ut annars tröttnar man.
    Jag vet själv att för min del ( då) var socker, kaffebröd, sötsaker den största boven. Samt köpebröd, för det är oftast snabbjäst och gör att magen svullnar och man kan t o m tro man är glutenintolerant fast det är brödets fel att man sväller, inte gluten.
    Så en bra sak är att faktiskt ta sig tid att baka sitt bröd själv ( oavsett vilket bröd ) och låta det jäsa länge länge.
    Det skulle nog många stinna magar må bra av.
    Stå på dig My.
    Kram

  • Elka

    Tycker Mys kostråd är sunda och hållbara långsiktigt. Jag har testat många Quick fix, detox, fasta, lchf/keto, funkar ett tag sedan går det oftast åt skogen när man inte längre orkar och förbuden är för många. Att äta Clean, balanserat med kolhydrater, protein och fett samt lite socker är en sund kosthållning som funkar på lång sikt.

    • My Martens

      Tack för support 🙏🏻 Jag eftersträvar just en hållbar kosthållning….

      Sen är det såklart helt annat om jag coachar individuellt, då blir det skräddarsyr utifrån alla preferenser, alergier, träning, mål, vardag osv…

      Nu innan så generaliserade jag med allmänna tips och råd ☺️❤️

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *