Svensk sommar ändå 😌🧡

Tacksam för så mycket i livet just nu…… 🙏🏻 Ludvigs hälsa håller i sig 😭🙏🏻 En sån obeskrivlig LYCKA❤️

Min rehabilitering går framåt… dessa två saker i kombination är oslagbara! ❤️💫

Min morgongröt 😍….. Gröt går att göra på oändligt många sätt!

En av mina favoriter är med banan 🍌, Mandelsmör , Vanilj protein ( Kleen Sportnutrition ) och en skvätt ösötad mandelmjölk 🤤

MEN, nu vill jag ha ditt tips på favvo gröten! Skriv hur du gör din absoluta favorit gröt 🙏🏻 Så vi kan tipsa varandra…. ☺️

-Vi hörs sen☺️

Kram Kram

/ My Martens

Posted in: Uncategorized
Kommentarer (24)
  • Lii

    Jag har fastnat för ägg-gröt! Görs på havregryn 1dl och vatten 2dl eller så tar man valfri vätska som ex havremjölk. Lite salt. Kör vätska+havregryn i micron 1,5min så den mesta vätskan kokat in. Sen rör jag i ett ägg och kör vidare 2,5min i micron. Blir som en pudding, rätt fast och inte så grötig. Äter med mandelmjölk till (går att äta utan med eftersom den blir rätt fast) och hallon/hallonsylt ovanpå. Mättar så bra tack vare ägget!

  • Anette

    Vem som helst skulle öka i vikt med sån diet 🥳

  • Lollo

    Hej!
    Fiberberikade havregryn, proteinpulver med vaniljsmak och en tsk kokosolja. Till detta bär och te/kaffe!
    Håller mig mätt i flera timmar och det är riktigt gott!👌

  • Jeanette

    Jag kör på overnight oat; 1dl soyghurt, 1dl fiberhavregryn, 1dl havremjök och en halv mosad banan. Detta blandar jag i ett glas på kvällen och på morgonen toppar jag med blåbär. Riktigt gott och enkelt! 😊

  • Litenengel

    Jag äter Glutenfri Havregrynsgröt. Bär typ Blåbär, hallon o granatäppelkärnor o så Kanel. Ingen mjölk.. mår illa av mjölk..

  • Mia

    Vet någon vad som kan hjälpa mot myrkrypningar? Det kommer ibland. Tacksam för tips.

  • Hanna

    Mums! Jag brukar bara göra hederlig havregröt med blåbär och kanel, ibland lite solroskärnor till.

  • Millie

    @Mia, prova Magnesium.

  • Mia

    Millie tusen tack för tips ska testa det.😊

  • Lena

    Hej My, frågan hör inte till ditt inlägg men, var har du köpt soffan som du har på altanen? Den är så fin. Jag tycker att du har fått det så fint! Ser framemot mer bilder på inredningen. Lena

  • Sara

    1dl havregryn, 3st äggvitor + 2dl vatten. Koka och rör hela tiden så att äggen ”fluffar” till gröten utan att stelna. Äter med blåbär, naturel lättkvarg, några tunna skivor banan (måste vara ljusgrön och gärna sval!) och massa kanel!

  • Bettsan

    ” Mia” tror du detta är nån läkarblogg ? Mitt bland receptern kommer din dumma fråga om myrkrypningar….. hahah

  • Sally

    Bettsan, om du följt denna blogg och även många andras så görs de ofta reklam för olika preparat som just magnesium bl.a .
    Och förresten så kan man verkligen ibland tro att man är på läkarbloggar då folk har en massa synpunkter på allt o inget rörande kropp o hälsa. Så du får nog vänja dig vid det och inte skriva att någons kommentar är dum.

  • Å

    Myrkryp = magnesium!
    Såg fler svarstips !🌞
    Mitt tips: Testa supermagnesium från hälsokostaffär te x Life!
    Även tillskott av mineraler kan hjälpa t ex att ta en daglig multivitamineraltablett där kalium, järn, crom mm ingår.
    Tränar man mycket/svettas så förbrukas salter ( te x kalium) och kroppen behöver påfyllning.
    Mineraler och salter finns naturligt i olika grönsaker, frukt och nötter. Man kan ha låga järndepåer utan att blodvärdet (Hb) är lågt – men det sjunker m tiden vid brist.
    Järnbrist kan ge myrkryp i benen.
    Lycka till!

  • Marita

    Äckligt med gröt

  • Eva

    Du har så rätt!!!

  • Malin

    Håller med 😉

    Tacka vet jag knäckmackor med bregott, kaviar och ost.
    Till det YOGGI dröm, vanilj med start naturell samt en kopp té med en stor klick honung!

    Det kallar jag frukost! 😉

  • Mister gröt

    Gröt reklam ger inga pengar
    Bara ett tips

  • Camilla

    Fiberhavregryns gröt, egenkokt äpplemos, keso och kanel, SÅ gott!

  • Malin

    Camilla: Ew! 😉

  • Mia

    Tusen tack för tips. Köpte på hälsokost i pulver i små påsar. Jo det höll i ca 4 timmar sen började det igen. Men jag ger inte upp. 😊 ang magnesium för oroliga ben

  • Tian

    Hur kan du varit i rehab i 7 månader när du varit isolerad i många månader? Det låter konstigt att du under alla dina/era sjukdomar hunnit med rehab, du var ju knappt utanför dörrarna enligt dig själv.

  • Anna

    Hej! My. Du är helt otroligt snygg och fin! Solbränd och allt är fint. Du äter jättebra kost. Verkligen den nyttigaste och bästa för kroppen. Du tränar och håller igång. Mer än vilken vanlig person som helst. Att du kan hålla den vikt du har nu? Det måste bero på att du håller igång så mycket?! För vem som helst skulle öka mycket i vikt med en sån frukost 😂😘 protein och gröt och allt det där är toppen. Men mandelsmör…du vet det är som att äta en hel pizza direkt till frukost. 😘

    • My Martens

      Anna, att äta 1 -2 teskedar Mandelsmör är INTE ett problem 😂😂

      Jag kan säga en sak, att när man ska vikreducera så räknar man ut ett kalori underskott med en macrosplit ( kolhydrater, fett, protein) .

      Jag räknar ut mitt helhetsintag och ser inga problem med Mandelsmör 😂 Det är naturliga fetter, och smakar fantastiskt!

      Sålänge man har koll på helhetsintag så är det inga som helst problem. Vill man endast bibehålla en vikt, då utgår man ifrån det.

      I mitt fall så har jag haft träningsförbud i ca 6 månader.

      Isolerad med en extremt sjuk son i drygt 2 månader. Rehabilitering, och sjukdom själv. ( 3 infektioner, en tand/käk operation med komplikation , och ett nervsystem som lagt av i kombination med stresspåslag)

      Sammanfattning, en riktig skit period😂

      Men det viktigaste är att Ludvig blev frisk ❤️ Det var kritiska under en period och det höll på att knäcka våran familj.

      Jag tränade 1-2 gånger / dagligen innan. Självklart har jag gått upp i vikt. Tappar kontrollen helt. Mått fruktansvärt dåligt, varit rädd, orolig och även deprimerad.

      Det ena gånger lixom ihop med det andra 😅.

      Nu mår jag bättre. Mycket bättre. Även om jag går i rehab, tar saker i min takt och slåss emot stress symtom.

      Men nu får jag träna, ( fortfarande rehab) nu kan jag promenera!

      Jag har utan ett enda förbud, i 2 veckor smugit igång med en ”mjukstart” genom att sätta rutinerna igen, och börja följa kostschema. Kroppen svarar jätte bra 🙏🏻💪🏻 Min största utmaning är att inte forsera det, varken med träning eller för hårt kalori-underskott…

      Då min kropp är stressad och mitt immunförsvar lågt så är det viktigast av allt. Lugnt och strategiskt…

      Så jag kan säga dig igen, man ska inte vara rädd för mat. Mandelsmör gör ingen fet, så länge man inte överdoserar utan har koll på sitt helhetsintag 👌🏻
      Tack för övriga komplimanger och omtanke 😉❤️

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *